sådär lagom irriterad

Jag som hade planerat min eftermiddag så bra, med träning och grejer, men det sket sej bara för att mina väldigt snälla och hjälpsamma arbetskamrater inte hade "lust" att gå på kostmötet på jobbet idag, och eftersom JAG är kostombud så är det mitt ansvar att se till att nån annan går om jag själv inte kan, och eftersom mötet började 13.30 när jag slutade så frågade jag om det inte va någon annan som kunde gå ist eftersom dom ändå skulle vara där hela kvällen och hade arbetstid...men nej nej, det va alla möjliga ursäkter där "nej jag är så förkyld, och "nej usch, jag har så ont i huvudet...och till och med "nej jag har ingen lust faktiskt"...vadå har ingen LUSt??? fan va irriterad jag blir...mår man så dåligt att man inte kan sitta på ett möte och skriva lite anteckningar anser jag att man kanske borde stanna hemma, då har man inget bland dementa att göra heller..Så det va bara för mej att stanna kvar och gå på mötet, och det som gör mej mest förbannad är att jag inte ens får betalt för det eftersom dom sparar pengar och vi inte får ta ut övertid...Men på fredag drar jag hem 11.30 då ist, ärligt talat så skiter jag om varenda pensionär står där med skit upp till öronen då, jag tänker dra...den övriga personalen får klara sej själva, det är inte mitt problem, kan inte dom ställa upp så gör fan inte jag heller det! Tråkigt att dom gamla ska behöva lida för det bara:(
JA jag är jävligt förbannad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0